A little bit of everything

Tänk att jag redan varit i Manchester i lite drygt tre veckor nu. På ett sätt känns det som att jag har varit här mycket längre, men samtidigt känns det som att jag kom hit igår ungefär. Dagarna går iallafall och tur är väl det.
 
Jag har haft långhelg, vilket inneburit extra mycket tid att fylla ut med saker att göra. I fredags gick jag, Moa och Rebecca på museum: Manchester Art Gallery. Där spenderade vi nog någon timme och jag uppskattade mest utställningen med Vogue 100 år. Därefter blev det lite te och scones (vi är på jakt efter Manchesters bästa Cream tea). Det blev sedan en lugn kväll hemma med Jane the Virgin för mig och Moa. 
 
 
 
Känns som att det enda vi gör här i Manchester är att äta mat
 
I lördags tog sig jag och Moa ut på en "liten" promenad. Vi hade bestämt oss för att kolla in Salford (området där vi bor) lite mer och därefter gick vi in till City Centre. Vi gick runt där och hamnade på en trevlig matmarknad, där vi åt indisk mat och drack en cider innan vi knallade hemåt. Tror vår "lilla" promenad blev sisådär 4-5 timmar (med stopp). Nu har även Elin och Rebecca flyttat in på samma ställe som mig och Moa, därför blev det en liten inflyttningstillsällning i lördags. Kalle och Hanne kom över också och så beställde vi pizza, åt, drack och snackade bara.
 
The Bank
 
Sunday Roast med kyckling blev det denna gång 
 
 
I söndags spelade United match igen, men denna gång fick det bli att kolla på tv på en pub. Efter matchen gick vi vidare för att äta lite mat på ett ställe som heter The Bank. Mätta och glada gick vi sedan för att kolla på bio. Vi såg Miss Peregrine's Home for Peculiar Children. Jag tyckte att den var sådär, inte riktigt min typ av film och blev nog lite besviken då jag föreställt mig en helt annan story, men alltid trevligt med bio! 
Publicerat i Allmänt