San Francisco says Hello

Fjärde stoppet på resan blev San Francisco. På flygplatsen möttes vi upp av Helenas släkting, han hade goodie-bags till oss alla. Efter en tågresa, släpande av väskor och en Josefin som gjorde storartad entre på Hostlet genom att trilla ner för trappan med den stora väskan, checkade vi in på vårt rum och var sedan redo att utforska staden
 
San Francisco bjöd på härligt väder med 20 plusgrader och sol. Vi besökte Fisherman's Wharf, Pier 39 där en drös med sjölejon låg och göttade sig i solen. Vi hann även med Alcatraz, Lombard Street (världens krokigaste väg), cykla till Golden Gate Bridge, sett Fullt Hus-husen. Dagarna i San Francisco kändes lite som ett enda långt träningspass, speciellt när jag och Josefin hyrde cyklar, då staden som bekant har väldigt mycket backar. Det är inte de små backarna vi pratar om, efter en backe var jag typ helt slut (säger väl lite om hur otränad jag är).
 
En av kvällarna åkte jag och Josefin till Twin Peaks, gick upp på kullarna och i ena änden såg vi en otroligt vacker solnedgång. En stund senare såg vi en fullmåne resa sig andra änden, så galet vackert och vi bara njöt av den vackra utsikten över San Francisco.
 
SF var min favoritstad av de vi bestökte, lagom stor med hög mysighetsfaktor, fina hus. Här finns både sevärdheter, shopping och parker att sitta och ta det lugnt i. Hit vill jag jättegärna åka tillbaka.
 
 
I de flesta backarna fanns det en skylt om att man ska vinkla hjulen på bilarna 45 grader, annars får man böter.
 
Resekamrater
 
Cable Car
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så himla vacker solnedgång
 
 
Ser ni månen? Sjukt coolt att se den stiga på himlavalvet
 
Alcatraz
 
 
Några lyckades rymma och än idag har man inte hittat dem
 
 
 
 
 
Golden Gate Bridge
 
Fullt Hus-husen (ni vet serien där systrarna Olsen började sin karriär)
 
 
Ja där har ni bilder så det räcker och blir över.
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma:

Härliga bilder. Men ännu härligare att du är hemma igen 👍