Mat, mat och åter mat

Något jag saknat och längtar efter är god mat! God, hemlagad mat. Så kära mamma (och pappa), här kommer en liten lista på maträtter jag gärna vill äta när jag kommer hem.

1. Korvstroganoff med pasta till
2. Fläskfilé, klyftpotatis, vitlökssås och sallad
3. Falukorv i alla former: stekt med stuvade mackaroner, ugnsbakad, rå...hehe nej kanske inte rå men ni fattar.
4. Lax med potatismos/kokt potatis och gräddfil eller annan god sås
5. Räkor
6. Smörgåstårta, varm och vanlig kall
7. Kasslergryta med pasta till
8. Flygande jakob

Andra saker jag gärna vill ha hemma i kylskåpet/skafferiet
1. Filmjölk
2. Müsli
3. Frukt
4. Leverpastej
5. Valjegrova
6. Godis från hemmakväll

Tack på förhand! Återkommer om jag kommer på något mer.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mormor och Morfar i Sverige:

Hej Damen! När vi har skrivit våra "efterjulkommentarer" så har vi glömt en sak: Att tacka för ditt bidrag till den fina kalendern för 2014! Alltså: Tack! och lycka till med fortsättningen på det nya året och Grattis på födelsedagen! Hälsningar från Mormor o Morfar

Svar: Varsågoda, hoppas den blev bra och att ni gillar den. Får ta en titt på den när jag kommer och hälsar på er! Tack så mycket :-) Många kramar!
Malin

#2 / / Helena:

Åh jag håller med dig så sjukt mycket!!
Jag har krävt ett litet julbord tills jag kommer hem!

Svar: Åh julbord hade varit gott!
Malin

#3 / / Mamma:

Ja, vi får väl se vad kocken känner för 😃. Du får följa med till affären så får du välja flingor, frukt och annat.

Svar: Det låter bra!
Malin