Fall Out Boy // Save Rock and Roll Tour // 130907

Så var det dags för ännu en konsert och den här gången var det Fall Out Boy som stod på tur (lite otippat att pojkbands-Malin lyssnar på FOB). Jag och Ida tog oss till Brooklyn och Barclays Center. Vi hade helt okej platser, men vi satt på sidan så det hade kunnat vara bättre. Förband var Twenty One Pilots och Panic! at the Disco. Förstnämnda var ganska bra men sen satt jag mest och drömde mig tillbaka till konserten med Justin Bieber (som också tog plats i Barclays Center). Sen kom Fall Out Boy och då vaknade jag minsann till liv igen. 
 
Fall Out Boy är ett sånt band som blir ännu bättre live, så mycket mer power i låtarna! Vi dreglade över Pete Wentz, beundrade Patrick Stumps röst och äntligen fick jag höra låten "My songs know what you did in the dark" live och skrika ut ordet "ashes". SOM jag hade längtat efter det.
 
Efter konserten var det tänkt att vi skulle gå ut, så vi tog tuben till Empire Hotel, men blev ändrade planer. Så Ida och jag tänkte att vi kunde gå runt lite på Manhattans gator istället. Denna lilla promenad slutade med att vi gick ända tillbaka till Penn Station, alltså en liten nätt promenad på 30 blocks. Trötta, nöjda och lyckliga satte vi oss på tåget hem. 
 
Swag i min nya keps
 
Twenty One Pilots
 
 
Panic! At The Disco
 
Fall Out Boy
 
 
 
 
 
 
Typ hälften av bilderna är på bara Pete (snyygggg)
 
 
 
 
Lite akustiskt
 
Travie McCoy gästade. Coolt!
 
Trummisen Andy är ju ganska snygg också!
 
 
 
 
 
 
Publicerat i Musik
#1 / / Mamma:

30 blocks är väl ingenting ;-) Det gick vi ju flera gånger om dagen när vi var där.
Kram

Svar: Precis, en liten nätt promenad ;)
Malin