So Far, So Great

Dags för den obligatoriska uppdatering om helgen som gått. 
 
Efter jobbet i fredags gjorde jag mig festfin och tog tåget in till city tillsammans med Ida. Vi mötte upp Sara, Elin och Johanna och tog en taxi till party-stället Lavo. Det bjöds på middag och vin, väldigt god mat var det. När vi ätit klart gick vi ner till nattklubben, där bjöds det på mer dricka och dans. Vid 6-tiden på morgonen var jag hemma i min säng igen. Inte den bästa utgången, men helt okej.
 
Ja ni kan ju kanske själva räkna ut att jag inte var uppe med tuppen på lördagen, var en väldigt seg dag med en väldigt lång startsträcka. Till slut tog jag tag i mitt liv och åkte till Tanger Outlet där jag mötte upp Sara. Även Ida anslöt så småningom. Vi åkte till Applebee's och åt dagen-efter-mat.
 
Igår tog jag tåget in till City, tog sedan tunnelbanan själv för första gången. Hoppade av på fel station, irrade runt som f*n nere i down town (gillar inte när gatunummerna slutar, då blir man lost), innan jag till slut hittade Holly och hennes vän. Jag och Holly kom till USA samma dag och lärde känna varandra på skolan, men eftersom att hon bor i Philadelphia har det inte blivit av att vi träffats. Så det var himla kul att träffa henne igen, har saknat hennes härliga brittiska accent!! Vi gick till ground zero (tredje gången jag är där), dock var det väldigt dimmigt så man såg bara halva tornet... Efter att vi ätit en sen lunch tog jag mig tillbaka uppåt och mötte upp Elin, Anna och Hanna. Vi satt på Starbucks och mös bara. Jag och Elin pratade om livet (läs: One Direction).
 
 
 
 
LAVO (bilder lånade från Ida och Sara)
 
 
Fortfarande höstfint i NY. Men nu börjar julbelysningen och dekorationer komma upp
 
Halva Freedom tower
 
Holly och Jag
 
 
Peppermint brownie cake pop, den var god! Elin och Anna i bakgrunden
 
Julpynt på Penn
 
Lånar den här bilden från Anna, för jag tycker att den är fin
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Pappa:

Hej Malin
Har du börjat avverka alla sevärdheter.Brooklyn verkar vara väldigt fint-

Svar: Ja, men har lite kvar. Brooklyn är mysigt :)
Malin

#2 / / Mamma:

Ännu en trevlig helg och fina bilder!
Kram

#3 / / Grandmother and Grandfather in Sweden:

Hej Damen! Du tar verkligen vara på möjligheterna - och det gör du verkligen rätt i. Du kommer att ha mycket att berätta för barn och barnbarn om ett antal år! Här händer inte så mycket - d v s att just idag är det full fart: Fem hantverkare på gång i källare och garage med förbättringsarbeten inför de kalla tiderna.
Gospel-framträdandet i kyrkan i söndags gick skapligt bra. De 62 i publiken verkade nöjda. Nästa arrangemang då vår kör är med blir på nyårsafton. Dit är det ju några veckor, så vi har tid att förberedela oss.
Avslutningsvis önskar vi dig en rolig tid under de två sista månaderna i "Familjen" och vi ser fram mot att få läsa om dina julförberedelser och julfirande. Ha det bra! önskar Mo och Mo