Long Island University

Den här helgen har jag gått på min första helgkurs (ska ta två stycken), History of American Music. Kom dit på fredag eftermiddag och då började vi med middag. Vi fick små lådor med mat i, fanns olika att välja mellan, jag tog ceasarsallad som inte va topp 10. Därefter var det lektion, blev filmtittande vilket kändes som en ganska skön start.
 
Lördagen åt jag och Louise frukost på skolan, sen var det ett 3-timmarspass innan lunch. Alltså lunchen, alldeles fantastisk. Fanns verkligen allt att välja på -ris, pasta, kyckling, pizza, sallad, våfflor, frukt, kakor och läskmaskin. Inte så konstigt att Amerikanare blir tjocka. Därefter ett 4-timmarspass innan det var middag, blev hamburgare till middag. Vi fick även skriva vår egna au pair Blues, det var ganska kul! Efter att vi slutat så gick jag, Sara och Louise för att spana in ett litet event på Campus-området. De grillades smore's och det fanns varm choklad. Så där var vi en liten stund (kände oss så himla Amerikanska), därefter skulle vi gått på bio på campuset men pga tekniska problem visades ingen film så vi åkte hem. 
 
Idag struntade vi i frukosten (insåg nu att jag bara skrivit om maten). Körde ännu ett 3-timmarspass. Åt massor med mat på lunchen. Vi avslutade vår kurs med ett litet quiz där det fanns fabulösa t-shirts i prispotten. Sista frågan, en tisha kvar, vem kammar hem den? Japp, jag såklart!
 
Kursen var helt okej, blev lite drygt att bara sitta och lyssna så pass långa pass. Vi gick verkligen igenom all Amerikansk musik, från början till nutid. Alla genrer, olika artister och kompositörer. Nu har jag en kurs kvar som jag tar om två veckor, sen är det avklarat. 
 
Vår matlåda på fredagen. Cola, chips och kaka -självfallet!
 
Lite lagom trötta på lördagen
 
Min grupps au pair blues (hostparents: if you read this don't take it personal)
 
Hamburgare, pommes och cola -American style
 
 
Levde campusliv på lördagkvällen
 
Sara och hennes fem tallrikar...nejdå bara tre av dem var hennes. Men det var verkligen god mat! Jag ♥ Amerikansk skolmat
 
 
 
 
Campusområdet var jättefint. Hade lätt kunnat gå i skolan här bara för det fina området!
Publicerat i Allmänt