Long Island University pt. 2

Den här helgen har jag gått min andra och sista kurs, den här gången gick jag en kurs som hette Enhancing your digital lifestyle. På fredagen var det mest en introduktion och vi fick sluta tidigare. Vi åkte till mallet i Hicksville och gick på bio, självfallet såg vi Hunger Games: Catching Fire, så sjukt bra!!! Och slutet var ett sånt där slut man hatar, så nu bara längtar man till nästa film kommer ut. 
 
På lördagen efter lunch (tryckte i mig typ 4 tallrikar mat) så började vi med huvuduppgiften för kursen, nämligen att göra vår egna blogg på wordpress. Vår lärare gick igenom hur man gjorde, hur man la in bilder, videos, ändrade design osv. Sen skulle vi göra tre olika sidor och skriva om oss själva, om vårt land och om våra upplevelser i USA. Inte så lätt och roligt som det lät. Var mycket roligare att kolla facebook och smygtitta lite på 1D Day. Efter middagen (tryckte i mig typ ytterligare 3 tallrikar mat) så tittade vi på en film, Catfish. Ni kanske har sett tv-programmet på MTV? Det finns iallafall en film, det var så det hela började. 
 
Vi slutade tidigt även på lördagen och då åkte vi direkt hem. Ida sov hos mig i helgen, vi tittade på slutet av 1D Day och andra klipp med killarna, skrattade så himla mycket. Kan inte komma över hur snygg Liam har blivit (ja de andra 4 med för den delen, men mest Liam). 
 
Idag gjorde vi klart våra bloggar och redovisade och nu är jag klar med skolan för den här gången! Efter skolan åkte jag, Ida och Louise till mallet i Hicksville igen. Shoppade lite och åt lite mat. Nu sitter jag i sängen, lyssnar på One Directions nya album (kärlek) och tittar på American Music Award.
 
Ungefär såhär rolig var min förra kurs....Sånt fanns det inte tid för den här gången
  
Skulle aldrig mer ta selfie, men men. Om ni trycker på bilden så kommer ni till min blogg jag gjorde på kursen
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / T:

Hej! Jag funderar på att plugga på long Island så det skulle vara kul om du kunde kontakta mig :)