Chai

Efter att jag gråtit färdigt till SOML och torkat tårarna åkte jag in till City igår (söndag). Där mötte jag upp Josefin och Helena. Vi gick runt i lite butiker, jag tänkte köpa en jättefin och mysig kofta på H&M, stod i kön i typ hundra år och när jag väl kommer fram säger kassörskan att hon inte tar cash i den kassan. Gissa om jag blev less? Men sparade 40 dollar där. Vi promenerade vidare uppåt, tog en lunchpaus på ett café vid Rockefeller Center. Tyvärr fick vi sitta ute (det var inga 18 grader igår inte), men med en varm och god tomatsoppa och chai latte var det helt okej ändå. 
 
Efter att ha vandrat en stund till hamnade vi till slut på det svenska caféet FIKA, som var superlitet. Men det finns tydligen flera stycken i City så vi hamnade väl på det minsta. Jag köpte chai té och en biskvi, det var gott vill jag lova! Så småningom anslöt Freja också, det är vi fyra tjejer som ska ha vår resmånad tillsammans. FIKA stängde, vi fick gratis bullar/muffins och gick vidare till Starbucks för att efter en stund promenera tillbaka till tågstationerna i kylan.
 
När jag kom hem tittade jag på SOML typ 10 gånger till (är allt lite besviken på tittarsiffrorna, Directioners, vi kan bättre!) och sedan kurade jag ihop mig med extra filt och tröja och somnade gott. Jag har förresten blivit förkyld igen, typ trehundrasjuttiotolfte gången nu....drygt!
 
 
Två bilder från i lördags. Vi hade gäster och jag hamnade i soffan med barnen. Vi tittade på Tarzan. De vuxna var nån annanstans och drack öl
 
 
Fina Helena
 
Känns lite smådrygt att jag varit här i 10 månader och fortfarande inte varit uppe i Top of the rock
 
6 ½ avenue. Känns lite som i Harry Potter och 9 3/4 perrongen
 
Fika på FIKA
Publicerat i Allmänt
#1 / / pappa:

Dags för dig att göra de där sevärdheterna.Ta en varje helg de går snabbt till jul.Passa på när du är där.Pappa

Svar: Det ska jag absolut göra! Lite pinsamt om man varit här i ett år utan att ha gjort de främsta sevärdheterna
Malin

#2 / / johanna:

Fika nere på pearl street (vid frihetsgudinnan) är "rätt" stort:) men annars är dom andra lika små:p

Svar: Tack för tipset :)
Malin