Tredje Advent

Tänk att det var tredje advent igår, julen närmar sig med stormsteg. Jag, Ida, Lina och Frida träffades hemma hos Sara för julbak och adventsmys. Först blev det en god tacopaj till lunch och sedan gjorde vi knäck, kolor och pepparkakor. Så vi fick en mycket mysig och god adventsfika! Känns skönt att ha ett gäng svenskar här som man kan fira de svenska högtiderna och traditionerna med. Jag har aldrig känt mig så svensk som jag gör här. 
 
På kvällen var jag på konsert, men det får ett eget inlägg.
 
Glögg från IKEA 
 
 
 
Knäck på kokning
 
 
Tjejerna
 
Pepparkaksbak
 
Knäck, dock utan mandel (eller vad det är man brukar ha i)
 
Kola med flingsalt
 
 
Tredje Advent
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma:

Mysigt. Kola med flingsalt såg spännande ut. Är det vanlig kola som ni bara har strött salt på?

En vecka till julafton, miss you.... <3

Svar: Ja det var vanlig kola, blev ganska gott med lite salt på :)
Saknar dig med mammsen <3
Malin