Snö, brunch och Lucia

I lördags trotsade jag, Ida, Elin och Sara snöstormen och åkte in till City. Amerikanare kör i snigelfart så fort det blir lite snö på vägarna, så trodde tåget skulle va sent/inställt...men icke, det var i tid både dit och hem (något för Skånetrafiken att ta efter!). Vi hade först tänkt åka skridskor i Central Park, men eftersom att det snöade så förbaskat och var så grymt kallt struntade vi i det. Istället satte vi oss på ett mysigt café. Efter det gick vi längs 5th Ave, stannade inom Starbucks innan vi begav oss mot partybrunchen. Helt okej brunch, hade dock gärna önskat mer mat.
 
Efter brunchen tog vi en taxi upp till kyrkan där luciakonserten skulle hålla hus. Föreställningen var verkligen jättebra, så himla fint och de sjöng så vackert! Jag och Ida fällde några tårar och kände att det var värt vartenda öre, eller cent kanske jag ska säga?! Efter Lucian gick jag och Ida och kollade runt på en liten julmarknad vid Colombus Circle och sedan tog vi oss till Times Square och stutligen Penn Station. Mådde inte tipp topp när jag kom hem, men sov som en stock vilken gjorde susen!
 
Som vanligt kommer här en hel hög med bilder.
 
Väldigt mysigt café med fina cupcakes, dock inte de godaste, men helt okej.
 
Dagens sällskap: Elin, Sara och Ida
 
 
Ida var glad över lite gratis mat och dricka
 
 
LOL
 
Sara och Elin var fina!
 
Redo för Luciatåg
 
 
Lånar den här bilden från Sara (fick inga bra bilder själv)
 
Och sen ut i snön igen!
 
 
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma:

Betydligt mer julstämning än här hemma Här är det 8 grader varmt och bara gråååått.

Svar: Vi har fått ännu mer snö idag!
Malin