On Top Of The World

I lördags masade jag mig upp tidigt medan Ida och Sara fortfarande låg och sov. Jag skulle nämligen in till City för att träffa Sofia och hennes pojkvän som är här på semester. Så himla kul att träffa någon hemifrån, men kändes lite märkligt också. Vi bestämde oss för att ta en tur upp i Top Of The Rock (Rockefeller Center) för att titta på utsikten. Vi blev inte besvikna kan jag säga, såg mitt fina Manhattan med helt nya ögon, ur ett nytt perspektiv. Låter ju himla klyschigt, men det är sant och jag blev ännu lite mer kär i denna fantastiska stad. 
 
Efter att varit där uppe en stund promenerade vi vidare till Central Park, blev en kort runda där för att sedan käka en sen lunch/tidig middag på Applebee's. Vi uppdaterade varandra om vad som händer i livet, dock händer det inte så mycket hemma i Kristianstad tydligen. Bara att de byggt fula byggnader och att det är lite smått kaos där.
 
På eftermiddagen åkte vi upp i Top of The Rock igen, då vi hade köpt biljetter för dagen och kvällen. Vi såg skymningen och sedan när det blev mörkt och alla lampor, ljus tändes. Himla fint. Efter det tog vi en liten fika, jag fick hemmakvällgodis av dem (tusen tack) och sedan följde de mig till tåget. 
 
På tåget hem satt jag med en familj, föräldrarna var i pensionärsålder och dottern i 30-årsåldern kanske. De började prata med mig och sen satt vi där och pratade om det ena och det andra. De visade bilder på deras golfbilar som de kör med i Florida. Haha älskar Amerikanare, att de är så öppna och trevliga (för det mesta).
 
Central Park
 
 
Martin och Sofia
 
Jag och Sofia
 
 
Titta vad vackert! Är ni NYC så måste ni åka upp i Top Of The Rock (att åka upp i Empire tror jag är överskattat)
 
 
 
 
Central Park
 
 
 
Så häftigt på kvällstid
 
Fint med alla julbelysning nu
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / bajs:

VACKERT

Svar: Lika mogen som alltid ;) Puss
Malin

#2 / / Emmy:

Åh, vad fina ni är!!!

Svar: Tack fina du! Snart ses vi <3
Malin

#3 / / Mamma:

Åhh, vad härligt. Inget ösregn i Central Park denna gången :-)

Svar: Haha nej det slapp vi :)
Malin