Oh my goodness

Torsdag och snart helg igen. Den här helgen är helt fullspäckad, imorgon har min värddotter sin play så jag tänkte vara en duktig och stöttande au pair och komma och kolla. Lördag ska jag möta upp Elin inne i city och vi ska...ehm, låt oss säga som såhär: One Direction är i stan. På söndag är det dags för December månads au pair-aktivitet, den här gången ska vi in till city, kolla julgranen vid Rockefeller och byta julklappar (bra jag påminde mig själv där). Eventuellt ska jag och Ida kolla en broadwayshow på kvällen, vi får se.
 
Sen så vill jag passa på att skryta om hur duktig jag varit igår och idag. Igår bakade jag frallor och lagade köttfärssås. Idag har jag varit snäll och städat båda badrummen och tvättat (hör applåderna ända hit). 
 
 
 
 
Det gör lite ont i mitt hjärta att jag snart ska lämna mina små monster
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Hej Damen!
Vi har just läst om hur hur du på ett utomförträffligt sätt tar hand om och pysslar med dina "monster" och deras föräldrar. De kommer säkert att sakna dig - mycket. Jag har tänkt på en sak: Här i Sverige är det ju inte så vanligt att man anställer au pairs för sina barn, men - varför inte skapa en ny yrkeskategori: Au pairs för pensionärer, t ex mor- och farföräldrar! Själva tycker vi att det är en lysande idé! Vad tycker du? Vi antar att du tycker detsamma! Vi ser fram emot ett kommande givande samarbete där vi bildar ett gemensamt bolag med huvudinriktningen att förmedla au pair-tjänster till pensionärer. Om vi inte hittar tillräckligt många au pairer i Sverige kan vi ju importera flickor (och pojkar) från t ex USA: Möjligheterna är oändliga...
Vi hoppas bara att ingen hinner sno idén innan du kommer hem...
De bästa hälsningar från Mormor o Morfar
PS: Man ska kanske inte ta en gammal mans idéer alltför allvarligt... DS

Svar: Hej mormor och morfar!Absolut, jag tycker det låter som en ypperlig idé. Vi får prata mer om det när vi ses igen....inte lång tid kvar nu. Kramar!
Malin