Valborgsfirande, mat och tårar

Då var det dags för den obligatoriska uppdatering om helgen. Fredagskvällen bjöd på bio och sen Fro Yo (jag och Josefine börjar bli stammisar där nu). 
 
I lördags var, som sagt, ett tidigt Valborgsfirande inplanerat. Jag hämtade upp Helena och Josefin som kom med tåget. Vi körde hem till mig och påbörjade maten plus att vi behövde fixa iordning våra utemöbler lite. Eftersom att det var så varmt och fint väder så ville vi sitta ute. Så småningom uppslöt även Thorey, Nathalie och Ida. Alla hjälptes åt och sedan avnjöt vi goda hemmagjorda hamburgare. Vi pratade, skrattade och hade allmänt trevligt. Till efterrätt blev det marängsviss med hemmagjorda maränger och vi avslutade kvällen med att tända upp en liten eld och grilla marshmallows, valborg-style!! (Måste bara nämna vilket grymt jobb tjejerna gjorde med att hjälpa till att diska och städa. De (Helena och Josefin) fick värsta rycket och började rensa och torka av i lådor). 
 
Jag och Ida började söndagen med bananpannkakor som vi åt ute i solen. Efter att vi klätt på oss och gjort vid oss så drog vi till Huntington. Det är en mysig liten "stad" med många restauranger och några klädbutiker. Vi promenerade runt där lite, kollade i butiker, åt glass. Sedan kom Josefine och gjorde oss sällskap, vi köpte pizza, B&J-glass, sedan åt vi middag på en japanskrestaurang. Gick runt lite till. Jag hittade en fin klänning, den kostade 60 dollar så blev inget köp. Vi mötte upp Thorey och Diana, umgicks lite innan vi åkte hem igen.
 
Jag kom hem, blev ledsen, gick upp på mitt rum, grät och tröståt en red velvet cupcake från crumbs. Somnade till slut, men sov dåligt. 
 
Så här mysigt hade vi det
 
Mina gäster
 
Josefin och Helena
 
Ida och Nathalie
 
Thorey
 
Sviss (gissa om det var gott)
 
 
Glada över att vi lyckades starta en liten eld
 
Hittade massa egobilder på Ida (så skyll dig själv)
 
GOTT!
 
Frukost ute i solen
 
Huntington
 
Lite glass på det
 
Var inne på Crumbs och köpte cupcake. Beslutsångest.com
 
Blev lite sushi på det
 
Stod emot Fro Yon!
 
Ibland är hon söt Josefine, det här är dock inte ibland ;)
 
Huntington by night
 
Kom hem och tröståt min cupcake
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Tiffany Persson:

GODIS ÄR GOTT.