När systra mi var på besök

Hej vänner. Long time, no see. Ni undrar kanske om jag lever? Det är knappt alltså. Nu är det mest stress och ångest, men det ska väl lösa sig. 
 
Hur som haver, jag hade finbesök av min kära syster första helgen i December. När hon kom på fredagen gick vi först till Richmond Tea rooms för att äta en sen lunch/tidig kvällsmat. Därefter gick vi hem till mig, tog det lite lugnt innan vi gick ut på stan. Det blev några drinkar, men ändå en ganska tidig kväll. På lördagen åkte vi ut till Trafford Center då vi tänkt shoppa, både till oss själva och julklappar. Men trots flera timmar där gick det otroligt dåligt med shoppingen. Vi åt goda hamburgare iallafall innan vi tog bussen tillbaka.
 
På söndagen besökte vi John Rylands Library och julmarknaden och äntligen sken solen i Manchester. Vi tog även en runda på Arndale (ett stort köpcentrum mitt i stan) men inte heller denna dagen blev det någon shopping. På kvällen åt vi på en Brasiliansk restaurang, där även jag, mamma och pappa åt när de var här. Sedan var vi för trötta för att hitta på något mer. På måndagen möttes vi upp för att äta frukost tillsammans, Sofie hade kollat upp ett ställe och vi blev båda positivt överraskade. Därefter lämnade jag av henne på tågstationen och sedan var det dags för skola igen.
 
Richmond Tea Rooms är inrett med Alice i Underlandet-tema
 
Några drinkar på fredagkvällen
 
 
 
 
julmarknad och sedan finmiddag på söndagen
 
Och besöket avslutades med en stabil frukost på måndagen. 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Moster:

Fantastiskt fina bilder ! Mycket god mat o dryck ser det ut som : ) Ser fram emot att träffa er båda två nästa vecka !! Kram

#2 / / Mamma:

Härligt!