Jul i USA

Så, nu har jag äntligen lite tid över att uppdatera er om hur min jul här i USA var. 
 
Den 23 December på kvällen började vi bilandet ner mot USA. Vi körde i ca 4 timmar innan vi mellanlandade i Baltimore och sov på hotell där en natt. Jag fick ett eget rum vilket jag kände mig väldigt tacksam för. Sedan fortsatte vi vårt bilande och två och en halv timme senare var vi framme hos min värdmammas syster och hennes familj i Virginia. Jag blev presenterad för familjen och slog mig ner i soffan för att landa. På eftermiddagen följde jag med till kyrkan, inte lika mysig kyrka som hemma men jag gillar stämningen.
 
På kvällen kom det över en hel hög med människor, några fler släktingar men mest grannar och vänner till familjen. Det bjöd på snacks och julmiddagen bestod av lasagne. Kan även tänkas att det slank ner något glas vin. Jag hade tidigare känt att det inte skulle bli jul i år och det kändes på något sätt lättare att tänka så, men det var jobbigare än jag trodde under julafton. Jobbigt att va med en familj som inte är min familj, jobbigt att inte fira jul med mina nära och kära. Jag har under det här året verkligen insett hur mycket familj, vänner och traditioner betyder för mig.
 
Den 25 December blev jag väckt av barnen på morgonen för att alla var tvugna att vara vakna och med innan klapparna kunde börja öppnas. Barnen fick leksaker och jag hade köpt kläder till dem (min värddotter blev överlyckig för sin One Direction-pyjamas, typ årets bästa present). Jag fick pengar från mina värdföräldrar, kan ju alltid behövas. Sedan kom den stora överraskningen, mina värdbarn fick "pussel" de skulle pussla ihop. På det stod det att dem skulle åka till Disney World, alltså ni skulle se deras reaktion....var typ ingen reaktion alls. Haha vi som trodde de skulle studsa och jubla utav glädje, men nja. Fast de blev ju glada såklart.
 
 
 
 
 
Så började bilandet igen. 12 timmar mot Florida. Väl framme checkade vi in på hotellet och hoppade i säng direkt. Torsdagen var fint väder och jag låg vid poolen hela dagen, det var väldigt skönt och jag fick en härlig röd färg. Fredagen åkte vi till Disney World och vi tog oss an Magic Kingdom Park. Jag vet inte om det var hela situationen, om det var stället i sig eller min inställning men blev lite besviken. Påminde om Liseberg typ och jag trodde det skulle vara roligare (tror de andra parkerna är roligare). Så där var vi hela dagen, stod i långa köer till åkattraktioner och åt hotdogs till lunch och middag.
 
Uttråkade i bilen
 
 
 
 
God fruktsallad
 
Kändes ganska lyxigt att kunna ligga och sola och bada i December
 
DISNEY!
 
 
Cinderella's Castle
 
 
 
 
Piff och Puff
 
 
 
 
By night
 
 
 
Lördag gjorde jag inte så mycket, var halvdåligt väder. Så fokuserade på att packa ihop mig, sedan fick jag skjuts till flygplatsen. Mitt flyg var en och en halv timme försenat, men jag kom hem hel och ren utan problem.
 
 
Hoppas alla ni där hemma har haft en mysig jul!
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma:

Julen är över. vi saknade dig så klart. Nyttigt för dig att vara iväg och komma underfund med vad som är viktigt för dig. Det skulle nog alla behöva göra någon gång.
Nu är det inte länge till du kommer hem. Får väl se om allt är så bra som du vill minnas ;-)
Puss

#2 / / Mormor and Morfar in Sweden:

Hallo Damen! Vi har just läst ditt senaste blogginlägg. Nu när du skall ut på din Amerikarundresa så kanske det inte finns möjlighet att skriva fler inlägg? Det gäller alltså för oss att utnyttja den här möjligheten att "kommentera". Jag kommer inte ihåg vad jag skrev om senast - men det handlade väl om julen? Nu har även nyårshelgen passerats. Den blev maximalt lugn: Vi hälsade på Karin i Älmhult - Åt och drack gott, hade trevligt tillsammans, tittade på fyrverkerier genom fönstret drack ett par glas "bubbel" och körde hem strax före ett. En av de kommande högtidsdagarna blir ju din födelsedag - men den blir ju lite avslagen, eftersom huvudpersonen saknas. Vi får göra det bästa av den här i Sverige - så får du fira så mycket bättre i USA . Skål!
Vi önskar dig en bra fortsättning på 2014, en minnesrik semesterresa, en fin födelsedag en bra hemresa och dito hemkomst. Du är efterlängtad av många! Hälsningar från Mormor o Morfar

Svar: Hej mormor och morfar! God fortsättning!
Låter som att ni hade en trevlig nyårsafton. Min var också ganska lugn, men inget mig emot. Ja det blir ju andra födelsedagen i rad som jag inte är hemma, men vi får väl ta och fira lite när jag väl kommit hem. Längtar efter er och alla andra. Många kramar!
Malin