You gotta go there to come back

Skrev detta igår, men blev visst aldrig klart till att publicera det så jag gör det nu istället

De senaste dagarna som passerat har bestått av vänner, Halloween-kostym-tittande, jobb, playdate på en lekplats med Ida och hennes twins, lite till jobb, lite plugg och lite tjatande på barnen som vanligt. Under min lediga tid idag så hämtade jag upp Lilja, vi körde till Panera där vi mötte upp Simon (ja men dra på trissor det har kommit en kill-au pair till området). Blev en liten snabbfrukost innan verkligheten åter kallade på oss. Efter jag hämtat upp minstingen idag och vi ätit lunch så åkte vi till Parken i Huntington, där var så otroligt fint nu när löven börjat bli röda. Kieran lekte lite, sen plockade vi löv och pinnar att använda till hans lilla skolprojekt. 
 
Idag vill jag även passa på att uttrycka min kärlek till mitt liv, till det här stället och det stadie i livet jag befinner mig på just nu. Som ni alla säkert har förstått vid det här laget så ska ju amerikanare alltid slå på stort, inte minst nu vid Halloween. Pynt, stora spöken, spindelnät, pumpor ÖVERALLT och jag ÄLSKAR det. Det är nästan så jag kör av vägen för att jag vill titta på all utsmyckning som finns vid alla hus, ska verkligen försöka ta lite bilder så ni får se. För att inte tala om alla fina hus här, tröttnar aldrig att stirra på husen. Jag vill ha ett amerikanskt-inspirerat hus sååååå himla mycket (hoppas Liam går med på det). Kärleken för NYC bara växer och växer, ett år räcker inte på långa vägar för att hinna se och göra allt. Det är dagar som denna som gör det hela värt alltihopa. Kommer bli tufft att lämna det här om bara några månader, hade gärna stannat längre, men jag känner att jag är klar med att vara au pair och det är dags att gå vidare. Ni kan ju gissa om jag fått mersmak för att resa!
 
I söndags så åkte jag, Ida och Sara för att kolla in Halloween-kostymer. Överdriver inte när jag säger att där fanns minst hundra olika att välja mellan inne på Party City.
 
Jag och Kieran var på biblan en dag och la pussel
 
 
 
 
Bilderna gör inte alls denna vackra park rättvisa. 
 
 
Publicerat i Allmänt