Manchester

 
 
Dags för en update!
 
Tidigt i lördags morse åkte jag, mamma, pappa och Emmy till Kastrup där jag flög ifrån. Där vinkade vi hejdå och jag satte mig på ett plan mot Manchester. Väl framme så mötte Moa (en annan tjej från skolan som också ska ha sin utbytestermin här) mig på flygplatsen och med all vår packning tog vi en taxi till vårt boende. Tyvärr hade taxichauffören inte riktigt koll på läget så vi blev avsläppta en bit ifrån och vi som aldrig varit i Manchester tidigare hade tyvärr inte heller koll. Efter att vi släpat runt på våra väskor lite hit och lite dit hamnade vi till slut rätt.
 
Vi bor på ett studentboende, vi har varsitt eget rum med egen toalett och dusch, men vi delar kök med de andra i korridoren. Rummen är små men fräscha och fina, dock är det ganska lyhört. Köket är okej, inte katastrof men kunde absolut varit bättre städat. Efter att vi packat upp tog vi oss ut på stan där vi shoppade lite av varje som vi kände behövdes till boendet. Sedan blev det en tidig kväll hemma med lite vin, godis och serier. 
 
Idag (söndag) begav vi oss till stan igen (ca. 12 minuters promenad) där vi köpte ytterligare några saker för att komplettera vårt hem. Vi besökte även en turistbyrå för att få lite tips, skaffade oss busskort och åkte till skolområdet för att spana in det. Därefter mötte vi upp Elin och Rebecca, som också är från skolan, för att tillsammans åka ut till IKEA! Självklart blev det köttbullar till lunch. Jag och Moa avslutade sedan kvällen med lite (läs: mycket) fish and chips. 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma:

Hej!
Tur att Ikea levererar 😉. Hoppas det blir bra i skolan också.