Liverpool

Äntligen har vi varit iväg på lite äventyr! I lördags åkte nämligen jag, Moa och Rebecca till Liverpool. 
 
Det tog oss ungefär 50 minuter med tåg att åka dit och väl framme började vi med att bege oss till Beatles-muséet. Där gick vi någon timme och fick lära oss allt om The Beatles, från början till slut. Sedan gick vi vidare för att äta lite innan vi besökte nästa museum; Maritime Museum. Dit gick vi mest bara för att kolla på utställningen om Titanic, som var väldigt intressant. När vi var klara med det kulturella blev det en liten sväng på stan och så småningom satte vi oss på en bar för att dricka lite drinkar. Kvällen avslutades sedan på Jamie Oliver's Italian, som alltid är ett säkert kort!
 
Jag gillade verkligen Liverpool, en mysig och trevlig liten stad, som dessutom kändes betydligt renare och fräschare än Manchester. Vet inte om det var så att jag faktiskt gillade Liverpool mer än Manchester på riktigt eller om det bara var det faktum att det var skönt att komma iväg och se lite nytt som gjorde att jag gillade Liverpool extra mycket? 
 
 
 
Här står jag och Moa och poserar lite fint i Liverpool
 
The Beatles Story Exhibition
 
Rebban och jag 
 
 
Massor med kärlekslås längsmed vattnet
 
Stod och spanade efter Frihetsgudinnan där långt långt borta, haha 
 
 
En mysig gata med massor av barer, väldigt många anspelade såklart på The Beatles
 
Vi drack coola drinkar 
 
 
Publicerat i Allmänt