NYE in NYC

GOTT NYTT ÅR!
 
Jag började gårdagen med lite städ, promenad till affären (bilbatteriet hade dött) och lite matlagning. Vid 2-tiden kom Frida hem till mig, hon hade startkablar med så vi kunde få igång min bil (om ni någon gång behöver hjälp med det där kan ni höra av er till mig, är numera proffs). Sedan kom även Ida över. Tillsammans gjorde vi oss fina för kvällens bravader och stressade som tusan tog vi oss till tåget in till City. På tåget in ringde mamma och pappa för att önska mig gott nytt år. Lite knäppt det där att när ni hade fått nytt år i Sverige så hade vi sex timmar kvar av 2013.
 
Väl inne i stan åt vi mat på en trevlig restaurang med ett gäng andra härliga, svenska tjejer. Efteråt gick de andra vidare till en klubb men jag och Ida drog vidare på eget håll. Utan någon plan vandrade vi i den iskalla storstaden och till slut hamnade vi i en kö för att komma in på Times Square, eller ja, nästan Times Square. I kön träffade vi tre andra svenska tjejer som var supertrevliga. Vi kom in på området, stod och trängdes med massvis med folk. Vi frös, fötterna domnade bort, vi var kissinödiga men vi försökte hålla humöret uppe och tittade på storbildskärmen där de visade uppträdena som var på scenen på Times Square.
 
SÅ ÄNTLIGEN var det dags att räkna ner; 20, 19, 18.... 0 HAPPY NEW YEAR! Jag och Ida stack sedan och letade upp en toa och därefter kände vi oss nöjda med kvällen och tog tåget hem. Visst hade det varit kul att festa lite också, men jag känner mig faktiskt väldigt nöjd med nyårsfirandet och tror det beror på att jag den här gången inte hade några som helst förhoppningar eller förväntningar, det fick bli vad det blev. Jag firade in det nya året i New York City och det är ju inte fy skam!
 
På tåget in (ja mamma, jag vet att luggen börjar bli lång och behöver klippas)
 
Ida och Sara
 
Ett glas chardonnay får man unna sig på nyår
 
Mimmi, Alexandra och Elin
 
 
God pestopasta
 
 
Ida var taggad!
 
 
 
 
Miley Cyrus var en av dem som uppträdde. Alltså hur kul hade det inte varit om Miley suttit på bollen och sjungit Wrecking Ball under The Ball drop?!
 
Lite fireworks. Jag filmade under nedräkningen men när det var 9 sekunder kvar dog kameran, hur typiskt!
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma :

Ja, du.... tänk att du fick fira in det nya året i NY. Fantastiskt 🎉🍸
Då kvittar det att luggen börjar bli lång 😉

Svar: Ja NYC väger liksom upp allt!
Malin