Årsresumé

 
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?

Den 7 januari när jag satte mig helt själv på ett flygplan som skulle ta mig till USA.
 
Blev året som du har tänkt dig?

Nej, långt ifrån. Det här året har bjudit på så mycket som jag aldrig någonsin hade kunnat förutse
 
Vad var din största framgång 2013?

Att jag tog mig till USA helt själv och att jag faktiskt nu snart har varit här i ett helt år. Jag har klarar mig själv, jag har klarat mig utan mamma och pappa, jag har klarat att ta hand om tre barn helt själv. Jag är så otroligt stolt över det här!
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?

Phillip Phillips-Home, Imagine Dragons-It's Time, The Lumineers-Ho Hey, Macklemore & Ryan Lewis-Thrift Shop, One Direction-Best Song Ever + Story of my Life, Miley Cyrus-Wrecking Ball
 
Vad har du tittat på? (serier)

Hart of Dixie, Gossip Girl, Pretty Little Liars, The Wanted Life, X Factor. Hmm, vad har jag mer tittat på? Awkward m.m
 
Vilka människor har du hängt mest med i år?

I början av året hängde jag mest med Britta och Emma. Sedan kom Diana och Thorey, därefter träffade jag Josefine och Ida. Sista halvåret har jag mest hängt med Ida och Sara. Hängt en del med mina värdbarn också såklart.
 
Mest stolt över?

Precis som jag nämnde tidigare, att jag tog mig hit helt själv och genomfört hela programmet.
 
De bästa nya människorna du träffade?
 
De här tre svenska brudarna: Ida, Josefine och Britta!
 
Diana och Thorey
 
Elin, en tjej som förstår min kärlek till One Direction
 
Sara, vår egna lilla Stockholms-Brutta
 
Vad är det vackraste du fått i år?

Oj, minnen för livet? Besök från mamma och pappa.
 
Vad är det bästa du har läst?

Har varit sämst på att läsa det här året. Men första Hunger Games-boken var väldigt bra och nu håller jag på att läsa en bok som heter Doft av rosor, den är också bra.
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jo, det kan man ju säga att jag har. Hoppas fallskärm, flygit själv, besökt nya länder och platser. Typ allt som har med USA och mitt au pair-år att göra.
 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Några bekanta blev föräldrar. Kul för dem!
 
Bästa köpet?

Alla mina konsertbiljetter. Speciellt Jonas Brothers, Justin Bieber och One Direction. Hann inte köpa en Michael Kors-väska 2013, annars hade det nog också stått på listan över bästa köp.
 
Vad spenderade du mest pengar på?

Mat och tågbiljetter!!!
 
Vad önskar du att du gjort mer?

Utforskat ön mer, varit mer i Downtown, Brooklyn, Uptown. Önskar även att jag motionerat mer.
 
Favoritvideo i år?
One Direction-Story of my life. Gud så jag grät första gången jag såg den
 
En video från konserten med Justin Bieber. SÅ J.Ä.K.L.A bra! 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
 
Pappa var med och lämnade av mig på Kastrup, sen tog jag flyget mot USA. Så satt på ett flyg i x antal timmar och sedan kom jag till skolan.
 
Hur skulle du beskriva din stil år 2012? 

Har haft världens tråkigaste klädstil här. Jobbdagar har jag gått i antingen träningskläder eller halvsletna kläder. Flottigt hår och osminkad...så ofräsch man kan bli liksom. Men annars inget särskilt.
 
Årets bästa sms?

Jag har tyvärr inte kvar det, men fick ett superfint och rörande sms från Britta när vi träffats för sista gången innan hon skulle åka hem.
 
Största misstaget?

Att jag inte skickade hem mer kläder och saker med mamma och pappa. 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
 
Det här året har varit en emotionell berg-och-dal-bana. Men överlag har jag varit så mycket gladare.
 
Blev du kär i år?
 
Upp över öronen, alldeles hopplöst förälskad i Liam Payne. Han gör mig lycklig. Haha okej på riktigt, nej jag blev inte kär i någon person, däremot blev jag kär i Washington D.C och NYC.
 
 
Största musikaliska upptäckten?

Vet inte om jag upptäckt någon ny musik/artist i år direkt. Macklemore & Ryan Lewis, kanske?
 
Något du önskade dig och fick?

Jag fick ledigt så jag kunde gå och se Justin Bieber. Nya fantastiska vänner.
 
Något du önskade dig och inte fick?
 
En Amerikansk pojkvän eller en date med en Amerikanare hade räckt.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Eget badrum, kan säga att det varit allt annat än roligt och fräscht att dela badrum med 5 andra personer. Egen bil under hela året, samt lite bättre städning. Hade jag fått det hade det här året blivit superdupermycket bättre.
 
Vad fick dig att må bra?

Helger i NYC, fina vänner, One Direction
 
Högsta önskan just nu?
 
Att allt går bra på resmånaden och att min resa hem går bra, utan förseningar av flyg eller något sådant. 
 
 
Publicerat i Allmänt