Semester

Under året som au pair har man 10 dagars semester att ta ut, jag tog fem dagar när mor och far var här, alltså fem dagar kvar. Så då passade jag på att ta två dagar (fick en extra) förra veckan när även Britta var ledig. Så tog mitt pick och pack och åkte tåget hem till Brittson. Vi hade en väldigt lugn och mysig semester. Blev mat på Cheesecake en kväll, planering av resmånad (som nu inte blir som planerad), tacos och mys hemma hos Josefine.
 
Lördagen åkte vi in till city, mötte upp Ida och bara strosade runt på Manhattans gator. Britta åkte hem tidigt för att hon skulle jobba. Jag och Ida tänkte vi skulle ta oss uptown för att hitta nån mysig restaurang men hamnade helt fel först. Gick ur tunnelbanan och insåg att vi hamnat i, vad som skulle kunna beskrivas som, ett "Hood". En dam kom fram till oss för hon tyckte vi såg vilse ut och hon förklarade att vi skulle åka några gator neråt. Sagt och gjort, tunnelbanan neråt. Till slut hamnade vi på en mysig restaurang där servitören försökte supa oss under bordet, men extra vin tackar man ju inte nej till. 
 
Söndagen spenderade jag och Ida på Starbucks och Five Guys. 
 
Nästan som Öresundsbron, men bara nästan.
 
Britta
 
Vi åt Holiday-dippa som mina kära florister skickat till mig. TACK DET SMAKADE LJUVLIGT!
 
Tryckte i oss massa annat onyttigt också
 
Bryant Park
 
Britta
 
Ida
 
 
 
 
 
50% SALE på söta puppies. Mamma snäääälllaaaa kan jag få en i julklapp?!
 
 
 
New York by night är alltid lika fint
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma:

Roligt med lite uppdatering.
Svar på din fråga: NEJ! ingen puppie i mitt hus. Det hjälper inte att du frågar pappa heller. Så det så.
Du får flytta hemifrån, då kan du köpa hur många puppies du vill.

Svar: Attans. Var värt ett försök!
Malin