Home Made

Godmorgon hemma i Sverige! Här får ni ett litet inlägg ni kan läsa till morgonkaffet/téet eller vad ni nu dricker på morgonen. 
 
Idag har varit en dag som alla andra, varmt, fuktigt och äckligt. Ska den här luftfuktigheten någonsin försvinna? Den är grotesk. Lämnat och hämtat minstingen med cykeln, som jag fortfarande så snällt får cykla på. När jag hämtade honom så gick vi inom affären för att köpa lite ingredienser som behövdes till den planerade pizzan som skulle göras. När vi skulle cykla hem satt några i personalen på en bänk utanför, där vi ställt cykeln, en av dem frågade vart den var köpt och erbjöd sig sedan att köpa både cykeln och vagnen. Hon hade nämligen fyra katter hon tänkt placera i vagnen ("galen kattant" tänkte jag för mig själv).
 
Gjorde som sagt pizza till middag idag och svettades som om jag var på ett träningspass. Men attans så gott det blev. Utan tvekan det bästa jag ätit på länge och sååååå mycket godare än amerikansk köpepizza. Dessutom blev det uppskattat av hela familjen. 
 
Nu ikväll blev det en spontan bio med Lilja, vi såg den nya filmen Rush som var väldigt bra faktiskt. Hela filmen satt jag och funderade på om det var Liam eller Chris Hemsworth i huvudrollen. Såklart det var Chris, hur kunde jag ens va förvirrad? Bra där Malin, bra där!
 
 
Hjärtformad pizza till barnen
 
Slängde på lite extra topping på min pizza (kändes nästan som en fredagskväll hemma, men bara nästan)
#1 / / Mamma:

Ser gott ut. Vi får fedagsmys med hemmagjord pizza när du kommer hem så småningom.