Pannkaksfrukost

Barnen är lediga från skolan idag, vet ni varför? Jo för att det är Thanksgiving....imorgon. Tydligen behöver man en extra ledig dag innan också. Jag fick sova en timma extra i alla fall så det var ju trevligt. Till frukost gjorde jag pannkakor, mumsigt värre och nu funderar jag på vad jag ska ha till lunch/middag.
 
Igår fungerade inte vår tv eller internet för att vi ska byta operatör. Kändes lite som att jag levde på stenåldern, ännu värre kändes det nog för min fyra-åring. Hela hans värld gick under när han insåg att han inte kunde titta på tv/netflix. Vi gjorde det bästa utan situationen och åkte först för att titta på valparna, sedan till biblioteket och till sist åkte vi till Barnes & Noble (en affär som påminner lite om Bokia). På kvällen åkte jag till Panera för en middag med Sara.
 
Imorgon är det som sagt Thanksgiving, ska bli spännande att få uppleva det. Ryktet säger att det kommer vara helt galet mycket mat, typ mer mat än vad jag någonsin skådat. Hade gärna velat åka in till city för att se paraden också, men tyvärr finns det inte pengar eller tid till allt. Fredag är det Black Friday och yes jag tänker shoppa! (kommer väl itne hitta något bara för det)
 
American style
Publicerat i Allmänt