Livet på en pinne...eller en trappa i NYC

Jaha då var det måndag igen, dagarna rullar på i ett. Självklart ska ni få en update om helgen. I fredags var det dags för ännu en au pair-träff, den här gången var det Baseball som stod på schemat. Det var Long Island Ducks som spelade. Jag och tjejerna var taggade, köpte kepsar och allt. Jag hann tyvärr inte googla reglerna innan, men tänkte att det skulle vara som brännboll...vilket det på sätt och vis var, fast tusen gånger mer komplicerat. Vår AD försökte förklara reglerna för mig, men nja det satte sig inte riktigt. Spenderade väl mest tiden till att kolla på nr. 7 i motståndarlaget.
 
 
 
 
Fiiiin med den obligatoriska hot dogen (som man tydligen måste köpa när man tittar på baseball)
 
Nr. 7
 
Efter matchen, som höll på i sisådär 4  timmar åkte jag med Josefine hem. Vi skulle först köpa mat och efter många om och men fick det bli McDriven. Vi har bara känt varandra i 4 månader men det känns som vi varit vänner hela livet och oj vad vi skrattade. Fick andningsnöd vid ett tillfälle. Väl hemma hos damen tjockade vi oss med McD-mat, kladdkaka och glass och tittade på film. Halv 5 kröp vi till kojs.
 
Lördagen stod City på agendan. Men ack vilken seg morgon det blev, så inte förän vid halv tre satt vi på tåget in och väl inne mötte vi upp Ida och Louise (som är ny här). Vi hade planer om att åka till Soho för att kolla upp en sak, vi funderade även på att gå på museum men vi var så förbaskat trötta och sega att vi bara gick runt lite. Åt god mat och avslutade sedan kvällen med att äta fro yo på trappan till ett Post Office som ligger precis vid MSG/Penn Station. Det är livet på en pinne det...eller på en trappa.
 
Fick heta Molly igen på Starbucks
 
Åt pizza på Vapiano
 
 
 
En mysig uteservering eller nåt
 
Empire State Building
 
Livet på en trappa
 
Alla hälsofreak måste ju trilla av stolen av allt onyttigt jag äter...
 
Söndag tog jag en rejäl sovmorgon och sen följde jag med min värdfamilj till någon släkting för att fira mors dag. Det bjöds på god mat och god dessert. Och äntligen fick jag träffa Anne som är au pair till min värdpappas kusin.
 
Jag och Anne
 
 
 
mumma i magen (dessa bilderna har jag lånat från Anne)
 
#1 / / Anonym:

Hej Malin
Du ser ut att ha det fantastiskt på helgerna.Tittat på Ola-Conny och Morgan de var och fikade på ett ställa i NYC som hette Fika -Svenskt fika