Niagarafallen och Kanada 27-28 Juli

I fredags jobbade jag bara på morgonen, så fort min värdfamilj kom hem på eftermiddagen packade de ihop sig för att åka och campa. Jag skypade med Jens och sen åkte jag och hämtade upp Ida. Vi handlade lite smågrejer inför vår utflykt och sedan avslutade vi kvällen med pizza, vin, popcorn, choklad, film och lite 1D.
 
På lördagen gick vi upp strax efter 5 på morgonen för att ta oss till City och China Town där vår buss skulle avgå ifrån. Och så bar det av mot Niagarafallen och Kanada. Efter många timmars bussåkande, några mat- och toastopp kom vi äntligen fram. Vi började med att titta på fallen från den Amerikanska sidan. Sedan åkte vi vidare för middag, la 15 sura dollar för kinamat som inte ens var värd 5 dollar. Efter den besvikelsen var det dags att åka över till Kanadas sida och vi klarade passkontrollen utan problem. Väl över på Kanadas sida fräschade vi till oss på hotellet innan vi drog ut på stan. Verkligen en turistort men himla trevligt, önskar att vi hade haft mer tid där. Vi köpte souvenirer och satte oss sedan på en restaurang/bar. Där blev vi uppraggade och bjudna på tequila av män som var gamla nog att vara våra pappor. De försökte locka med oss att dra vidare, men vi tackade snällt nej.
 
Vi gick och la oss alldeles för sent och gick upp alldeles för tidigt på söndagen. Då bar det av till fallen igen och vi åkte Maid of the mist, det är en båt som åker nere i vattnet vid fallen. Sååååå himla vackert, utan tvekan en av de vackraste platserna jag sett. Detta är absolut en plats i världen jag tycker att man ska besöka och då är det ett måste att åka över till Kanadas sida för att se Niagarafallen därifrån.
 
Därefter "lunch" och sedan väntade en lång bussresa hem. Vi var riktigt trötta när vi kom fram och väldigt glada över att slippa vår guide som var världens jobbigaste och mest irriterande människa. 
 
HAHAHAHA
 
 
 
 
Vi var lite uttråkade på bussen...
 
 
Från Amerikansk mark
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Äcklig kinamat 
 
Följande bilder är tagna i Kanada
 
 
 
Shot
 
Drink
 
Söt kille med gitarr, slår aldrig fel
 
 
Mannen bakom mig gjorde ett tappert försök att ragga upp mig. Vet inte om jag ska känna mig smickrad eller äcklad?
 
The Skylon Tower (vi var för snåla för att åka upp i det)
 
 
On our way till Made Of The Mist
 
 
Solen sken och det var så vackert
 
 
 
 
 
 
 
Det här är nog den bästa bilden från hela resan
 
Efteråt hade jag mascara i hela ansiktet
 
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Hej Malin Vilka härliga bilder
Pappa

#2 / / Mamma:

Det ser fantastiskt ut. Jättefina bilder.

Förresten, GRATTIS på Helena-dagen! (idag 31/7)

Svar: Tack så mycket :D
Malin

#3 / / Eivor:

Fantastiska bilder ! Känns som att det är en plats för "att göra-listan". Kram Eivor

Svar: Det är det absolut! Kram
Malin

#4 / / ☆ K A R O L I N A - peachpower ☆:

Vad vackert! :D måste ta mig dit åhåå

Svar: Jättevackert! Det tycker jag absolut att du ska
Malin

#5 / / Titti Sundström:

så vackra bilder, ja dit hade man verkligen viljat åka! <3

kram - www.lillapingu.blogg.se

Svar: Har du möjlighet så gör det och det är ett måste att se det från Kanadas sida!
Malin

#6 / / Julia:

Super fina bilder! Ser sååå amazing ut...

Svar: Åh tack :) Ja det var jättevackert och häftigt!
Malin

#7 / / Marie Bergman:

Wow vilka fina bilder :)

Svar: Tack :)
Malin

#8 / / Agnes Bjurek:

Ser underbart ut!

Svar: När solen sken var det verkligen helt underbart vackert där!
Malin

#9 / / Petronella Skönqvist:

shit vad häftigt att få se de:)

Svar: Absolut! Dock var de inte lika stora som jag hade förväntat mig :P
Malin

#10 / / Sandra SG:

fina bilder! coolt att ha sett de vattenfallen!

Svar: Tack! Ja det var verkligen häftigt :)
Malin