Uptown, Downtown, Midtown

Så har ännu en härlig och händelserik helg passerat och nu är det redan tisdag igen. Jag sitter hemma i pyjamas med min lillkille som är sjuk och utanför föntren faller snön. Mysigt! 
 
Ni får en uppdatering om helgen med bilder och bildtexter. Vill ni läsa mer detaljerat om lördagen så hänvisar jag till Elins blogg.
 
 
På lördagen åkte jag in till city tidigt, mötte upp Elin och hennes värddotter Tali. Åkte direkt till hotellet som 1D bodde på. Vi tränade på att va snabba med kameran och ta selfies (ja jag inser hur patetiskt detta låter).
 
Efter några timmar gick Elin till framsidan av hotellet (vi stod på baksidan) och där stod det vakter, några stora svarta Escilade-bilar och massor med fans. Vi kände på riktigt att killarna skulle komma ut nu, att vi iallafall skulle få se dem gå till bilarna. Det liksom pirrade i hela kroppen, -nu skulle vi få se dem! Men nej, ut kommer istället deras stylist Caroline och bandet The Journey (om jag förstod det rätt).
 
I ett fönster långt upp var det någon som vinkade, kan ha varit Niall/Zayn/Louis/Liam...vem vet?!
 
Här trodde vi ännu en gång att vi skulle få en chans att se dem. Men nej, visade sig att det där var bilen som skulle hämta upp Carrie Underwood.
 
Läste på twitter att Niall tittade på derby och sen att Harry lämnat sitt hotell med Kendall Jenner. Så vi gav upp att vänta utanför The London och gick mot Central Park. Stannade vid LOVE-skylten och tog lite bilder.
 
Ja av någon anledning fick vi för oss att Harry och Kendall skulle va i Central Park...ni vet han var ju där med Taylor Swift förra året. Dum idé!!!
 
Elin var ganska glad ändå...eller nej hon var/är lite arg för hella Hendall-grejen
 
 
 
 
Passa på att ta lite turistbilder när vi ändå var där. Sen tog vi subwayn neråt för att hitta Harrys hotell (eller Kendalls hotell eller vems hotell det nu var). Direkt när vi gått av subben läser vi på twitter att han åkt till SNL-studion så vi hoppar på subben direkt igen och åker tillbaka uppåt. Men åh vad dumt, det skulle vi inte gjort för sen läser vi att han precis lämnat sitt hotell. Så hade vi bara gått till hotellet så hade vi kanske, kanske sett honom.
 
Åkte upp till SNL-studion som ligger vid Rockefeller
 
Tog en matpaus. 
 
Vi försökte bli vän med en som jobbade där. Funderade fram och tillbaka hur vi skulle göra och till slut kom vi fram till att vår chans var över för den här gången. Åkte hem strax efter åtta och var lite ledsna i våra hjärtan! Tittade på SNL med Ida på kvällen när jag kommit hem och dog lite inombords. 
 
SÖNDAG
 
På söndag var det au pair-träff inne i city, vi gick till Rockefeller för att ha julklappsbyte
 
 
dagens gäng.
 
 
Julklappar! Vi var bara tre stycken som hade med klappar och jag fick tillbaka en parfym jag försökte bli av med
 
Vi gick in i St. Patricks katedralen (stavas det så?)
 
Sen gick vi lite på stan och plötsligt började det snöa och det var kallt som tusan!
 
Dock tyckte jag det var ganska mysigt och äntligen fick jag lite julkänslor.
 
När jag kom hem på söndagkväll så stod granen så grön och grann i stugan. En typisk Amerikansk gran och jag älskar den!!!
 
Hoppas ni orkade titta igenom alla bilder och hoppas att ni alla haft en trevlig helg där hemma i Sverige, att ni överlevt stormen Sven och att ni haft en mysig andra advent! 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma:

Ännu fler härliga bilder :-)

#2 / / Grandmother and Grandfather in Sweden:

Hej Damen! Jag känner att det är dags för en kommentar, eftersom det var ett tag sedan förra gången. Du vet naturligtvis att vi inte har någon snö och att det troligen blir så också över julen.
Vi kan inte påstå att vi saknar snön eftersom den orsakar en del tungt arbete för gamla otränade pensionärer.
I lördags deltog vi i invigningen av Killebergs nya järnvägsstation. Det var nästan 50 år sedan den tidigare togs ur drift. I söndags firade vi Lucia i Loshults kyrka. Efteråt bjöds det på kaffe i Församlingshemmet. På såväl nyårsafton som trettondagsafton kommer vår Må-Brakör att underhålla i kyrkan. Det ser vi fram emot! Vi håller som bäst på med julförberedelserna eftersom vi i år skall fira julen här i Loshult med barn och barnbarn. Vi kommer att sakna dig!
Själv (=Morfar) ägnar jag denna dag åt att skriva en del av våra c:a 60 julkort.
Kanske det blir ytterligare någon "kommentar" innan jul - i annat fal vill vi önska dig en riktigt GOD JUL och: All lycka inför och under 2014!
Hälsa "Familjen"! Mormor och Morfar
PS. Grattis till alla fina bilder! DS

Svar: Hej mormor och morfar! Alltid lika roligt att läsa er kommentarer och få en uppdatering om vad som händer i era liv. Jag kommer sakna er alla väldigt mycket under julen, men sen kommer det gå fortare än kvickt tills vi ses igen! Längtar efter er!!
Lycka till med dina körföreställningar morfar och GOD JUL!
Malin