Första Advent

Tänk att det redan är december och att det igår var första advent. Jag vet att jag tjatar om det hela tiden, men tiden går så himla fort nu. Jag, Ida och Sara hade hur som haver lite adventsmys hemma hos mig. Vi drack glögg och julmust och mumsade på pepparkakor, lussebullar och annat gott. Jag och Sara gjorde julkort, hon hann göra hela 18 stycken medan jag bara gjorde 6 stycken, så har 12 kvar att göra. 
 
Trots adventsmys och julbelysningar/pynt som man ser överallt nu så har jag inga julkänslor. Det är precis som att det inte ska bli jul i år, bara för att jag inte ska fira den som vanligt. Min värdfamilj är ju inte direkt den bästa på att pynta så man kommer i stämning heller. På tal om julen, efter många om och men har jag nu bestämt mig för att följa med min värdfamilj, vi åker först till min värdmammas syster i Virginia och sedan på juldagen åker vi till Disney World i Florida. Förhoppningsvis så blir det skoj. Sen tar jag flyget tillbaka till New York den 28 December. Nu är alla mina flyg bokade!! Kan säga att resan hem till Sverige kommer bli allt annat än rolig...men men.
Såhär fint och mysigt hade vi gjort det.
 
Ida och Sara poserar
 
 
Såhär stökigt blev det sen när vi satte igång med pysslandet
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Grandmother and Grandfather in old Sweden:

Hej Damen. Vi har just (gemensamt) läst dina senaste inlägg på din blogg. Som vanligt intressant och "informativt" - åtminstone när det gäller de amerikanska Thankgiving-vanorna - och de därmed sammanhängande matvanorna... Imponerande! Man undrar hur mycket mat som kommer att konsumeras i juletid? Nåja - vi är inte så dåliga i Sverige heller när det gäller att äta julmat... Ja - du vet ju själv! En uppgift som vi undrar lite över: "Pengarna är slut." Vi antar att det gäller kvällens kassa? Naturligtvis är det så!
Avslutningsvis vill vi önska dig en härlig jul,och en lika härlig avslutning på tiden i US! Hälsningar!Mo and Mo in Loshult, Sweden

Svar: Jag har faktiskt inte en aning om vad man äter här under juletiden, så det ska bli spännande att se. Precis som ni nämner är ju vi i Sverige ganska duktiga på att äta en hel del mat under julen också.
Att "pengarna är slut" var väl mer att budgeten för shopping var förbrukad och jag behövde spara de pengarna jag hade kvar av lönen till annat. Försöker även lägga undan en del av lönen för att spara till min resmånad.

Jag hoppas ni får en mysig jul och sen är det inte lång tid kvar tills vi ses igen. Många kramar!
Malin