2012 i korta drag

En sådan där nyårslista för att lite kortfattat summera året som gått.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag besökte länder som jag aldrig varit i förut. Jag gick en kurs om diabetes och fick delegering, vilket underlättade jobbet under sommaren. Säkert en del annat också, men inget jag kan komma på på rak arm.

Har du några nyårslöften?
Till 2013 så struntar jag nog i nyårslöften. Jag brukar inte hålla dem ändå. Jag ska ha ett bra år iallafall.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Nej

Vilka länder besökte du?
Irland, Egypten och Danmark
  
Vilka datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 
Jag kommer minnas alla konserter, När jag och Emmy var i Egypten i april, när jag var på Irland med familjen i juni. Tyvärr finns det en del datum då mindre roliga saker hände som jag nog alltid kommer att minnas.

Vad var din största framgång 2012?
Att jag äntligen bestämde mig för att åka som au pair. Att ta det bestlutet var stort för mig.

Största misstaget?
Att jag inte tackade ja till en familj i tid när jag hade chansen, jag grät i flera dagar. Ångrar det lite fortfarande.

Bästa köpet? 
Alla konsertbiljetter och resan till Egypten.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, kläder, min au pair-ansökan
 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
 
Ja, alla roliga stunder med härliga vänner. T.ex. När jag och tjejerna skulle göra ett fotoalbum till Joel i födelsedagspresent, har nog inte skrattat så mycket på länge...varken innan eller efter.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Taylor Swift - Come Back...Be Here, Carly Rae Jepsen - Call me maybe, Loreen - Euphoria och säkert en hel hög med andra låtar.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Jag har gråtit väldigt mycket i år och varit ganska deppig, men överlag har jag nog varit gladare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Motionerat!!!

Blev du kär i år?
eeh, pass?

Favoritprogram på TV?
Masterchef Australia, Awkward, One Tree Hill, Ellen m.fl.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Tror bestämt att jag firade med släkten på dagen och på kvällen träffade jag mina vänner. Vi bowlade och sen var vi ute.

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag fått åka till USA redan under hösten i år.

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Oj, min klädstil? Ganska alldaglig och inget särskilt.

Vem saknade du?
Jag saknade Emmy som var i London och Joel som var i Kanada (och i Australien nu).

Den bästa nya personen du träffade?
Tror inte att jag direkt har träffat några nya personer i år. Har däremot blivit bättre vän med en jag redan kände.

Publicerat i Allmänt
#1 / / Mormor och Morfar:

Hej Malin! Vi läser dina blogginlägg med stort intresse. Speciellt roligt att läsa ditt senaste inlägg eftersom du tycks ha haft en riktigt trevlig weekend. Vi gläds med dig och hoppas att det blir många sådana under det kommande året.
Annars tycker vi att det är helt OK att berätta om sådant som kanske inte är SÅ roligt - det är ett bra sätt att göra sig av med eventuellt negativa tankar. För övrigt är vi riktigt imponerade av ditt sätt att skriva. Du formulerar dig mycket bra!
Hälsningar från M o M